روح الله الناري: 'قوة جديدة'

الأحد 24. أكتوبر 2021

ToGather: Here, Near, and Far

The Lord is calling us to be his presence in the broken world.

Watch Video
2 لأن ناموس روح الحياة في المسيح يسوع قد أعتقني من ناموس الخطية والموت
— رو ٢:٨

الفكرة الرئيسية

الحياة كتابع ليسوع — كشخص "في المسيح" — اصبحت ممكنة من خلال القوة الجديدة التي تعمل بنا. تلك القوة هي الروح القدس, الريح من السماء التي تنقي الهواء و تخلصنا من رباط الخطية و الموت. رومية ٨ هي الاعلان عن التحرير لأولاد الله في كل زمان. انه اعلان ان تلك القوة الجديدة هي الروح القدس الذي يعيش بداخلنا و يعمل فينا و يشارك قوته معنا. الخطية لم تعد تتحكم بنا. الموت ام يعد يهزمنا. ضعفاتنا لم تعد تعطلنا. شعورنا بعدم الملائمة لم يعد يسكتنا. الروح القدس يعمل بنا و كل شئ تغير...للأفضل...للأبد..من اجل مجد الله و نعمتنا!

صلاة اليوم

أيها الآب اشكرك من أجل عطاياك التي لا توصف: عطية ابنك من أجل خطيتي و من أجل التأكيد على انتصاري و عطية الروح القدس الذي يأتي بالحياة في يسوع الذي باسمه أصلي. آمين.

تعليقات

Other Devotionals from Heartlight for الأحد 24. أكتوبر 2021

A devotional to help reclaim Jesus as the daily Lord of our lives.
"Dear Disciple, In today's verses Paul was urging Timothy to be strong. I urge you as well to be strong in Me. With Paul's impending martyrdom, he..."
The classic twice-daily devotional from Charles H. Spurgeon.
"The Lord Jesus loves his people so much, that every day he is still doing for them much that is analogous to washing their soiled feet. Their poorest...."
Features the apostle Paul's writings turned into daily, powerful prayers.
"Dear Father, Thank you, Father, for the unity you have provided for us: the one body, the one Spirit, the one hope that belongs to our calling, the....."
A daily devotional featuring wise counsel found in Scripture.
"Whatever you do, work at it with all your heart, as working for the Lord, not for men, since you know that you will receive an inheritance from the Lord as a..."

نبذة عن هذا التأمل

روح الله الناري هو تأمل يومي عن عمل الروح القدس في حياتنا

التأملات و الصلوات لروح الله الناري كتبت بواسطة فيل وير